HABERLER

Vefa, 2020 hedefini belirledi
Yurtdışı pazarlarda gücünü artırmak için belirlediği ülkelerde distribütörlükler ve bayilikler vermeye, bazı ülkelerde ise yerel şirketlerle ortaklıklar yapmaya devam eden Vefa Holding, bu yıl 100’ün üzerindeki ülkeye ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Ürün ihracatı yanında know how da ihraç eden Vefa, 2020 yılında faaliyet gösterdiği alanlarda en çok tercih edilen lider oyuncu olmayı planlıyor.

Ön üretim yapılar, yapı malzemeleri, enerji ve gayrimenkul alanlarında faaliyet gösteren Vefa Holding, şirketleri ile ihracat atağında. Geçen yıl ürettiği ürünlerin ve sunduğu çözümlerin yüzde 70’ini ihraç eden Vefa, 2016 yılında bu rakamı yüzde 75’e çıkarmayı hedefliyor. İhracat yelpazesini de her geçen gün genişleten ve bugüne kadar 81 ülkeye ihracat yapan Vefa, bu yıl itibariyle ihracat yaptığı ülke sayısını 100’ün üzerine çıkarmayı planlıyor. 

Vefa Holding İcra Kurulu Başkanı Turan Koçyiğit, küresel pazarlarda ve farklı kültürlerdeki potansiyel müşterilerine sürdürülebilir iş modelleriyle yenilikçi, farklılaşan ürünler sunarak 2020 yılında sektörün en çok tercih edilen, en büyük ve lider oyuncusu olmayı hedeflediklerini belirtti. Bu yıl itibariyle organizasyonel yapılarını da yeniden kurguladıklarını söyleyen Turan Koçyiğit, “2016 yılı içinde tüm şirketlerimizde yeni yapılanmamızı tamamlamaya çalışacağız. Yıllık ve beş yıllık stratejik planlarımızı revize ediyoruz. Amacımız yaptığımız planlamalar çerçevesinde belirlediğimiz yüzde 30’luk ciro artışını yıl sonunda gerçekleştirmek” dedi. 

2016 yılına hızlı bir giriş yaptıklarını kaydeden Koçyiğit, bu yıl öncelikli hedeflerinin yurtdışı pazarlarda büyümeye devam etmek olduğunu söyledi. “Bu büyümeyi de hedeflediğimiz ülkelerde bayilikler vererek, bazı ülkelerde ise yerel şirketlerle ortaklıklar kurarak sağlamaya çalışacağız” diyen Koçyiğit, özellikle Asya Pasifik’te Malezya, Endonezya ve Hindistan’a, Amerika kıtasına ve Körfez ülkelerine yoğunlaşacaklarını kaydetti. 

Geçen yıl ilk defa iş yaptıkları ülkeleri; Maldivler, Ruanda, Malezya, Mısır, Saint Kitts ve Saint Martin olarak sıralayan Koçyiğit, sadece 2015 yılında 34 farklı ülkeye ürünlerini göndererek projeler gerçekleştirdiklerini hatırlattı. 

Know-how da ihraç ediyor 

Katar ve Suudi Arabistan’da büyük yerel firmalarla ortaklıklar gerçekleştirdiklerini bildiren Turan Koçyiğit, Gürcistan’da ise bayilik vererek showroom açtıklarını ifade etti. Koçyiğit, “Biz ihracat yapabiliyor, pazarda rekabet edebiliyoruz. Ancak bunu daha da ileriye taşıyarak en az 10 ülkede aynı anda üretim yapabilecek konuma gelmek için know-how ihracını hedefliyoruz. Bu alanda öncelikli pazarlarımız da Cezayir, Katar, Suudi Arabistan ve Hindistan” diye konuştu.